Två av mina favoritverktyg för personlig produktivitet är OmniFocus och Evernote. Jag använder Evernote för att ta anteckingar och för allmänt referensmaterial. Omnifocus för att hålla koll på vad att-göra-listor och projekt.
Synka att-göra-listor från Evernote till Omnifocus
Det är förvisso väldigt enkelt att skapa nya todos in OmniFocus, men med hjälp av Taskclone.com kan du synka todos i Evernote till Omnifocus (eller vilket annat gtd-program du nu må använda). Det innebär att du kan skapa anteckningar i Evernote, med att-göra-listor, och sedan synka över dem till Omnifocus.
Synkningen är dock envägs, så du får ingen koppling tillbaka från Omnifocus till Evernote, men det känner jag spelar mindre roll. Taskclone kan även synka schemalagda aktiviteter till Google Calendar.
Enkelt att komma igång med Taskclone
Det är väldigt lätt att komma igång med att synka från Evernote till Omnifocus. Du skaffar ett konto hos Taskclone och sedan gör du några enkla inställningar. För att synka över todos behöver du sedan bara tagga Evernote med en specifik taskclone-tagg och – vips – nästa gång du synkar Evernote åker att-göra-listorna över till inboxen i Omnifocus.