Sunrise Calendar är en applikation som hjälper dig att samla, eller sammanställa, flera olika kalendrar på ett och samma ställe.Jag har precis börjat att leka med Trello.com för att få ordning på de projekt jag har tillsammans med kollegor och kunder. I samband med det snubblade jag över en kalenderlösning som heter Sunrise Calendar. Den kan kan suga in information från flertalet olika applikationer, däribland Trello, iCloud, Outlook, Exchange med flera så att du kan samla all kalenderinformation på ett och samma ställe.
Sunrise Calendar finns som webapplikation och som en app för Android och iPhone, så du kan komma åt den överallt.
https://www.youtube.com/watch?v=IU6EeBpO4_0
En extra fiffig funktion med Sunrise Calendarappen är att den inkluderar ytterligare ett verktyg, Meet, ett tangentbord för att boka möten. Aktivera tangentbordet och du får upp en kalendervy i vilken applikation som helst, vilket gör det superenkelt att boka möten.
Jag har precis börjat att använda Trello och Sunrise Calendar, men spontant känns det redan nu som om jag kommer att dumpa Omnifocus till förmån för denna kombination. Åtminstone när det gäller projektsamarbeten, kanske inte när det gäller GTD.
Det finns en uppsjö med andra appar för projektsamarbeten och jag ska vara ärlig och säga att jag inte har gjort någon djuplodande analys av dem. Vad använder du för lösning för att hålla koll på dina projekt och samarbeten? Använder du samma verktyg för din egen personliga produktivitet?